Tarta cu mere si ciocolata - Din bucatarie, cu pasiune

vineri, 13 decembrie 2013

Tarta cu mere si ciocolata

De prin toamna incoace am casa plina de mere in permanenta. Am tot primit, ba de la unii ba de la altii. Si vorbesc de mere d-alea adevarate, culese din pom si nestropite, nu din acelea din supermarket. Asa ca mereu trebuie sa am in minte ce fac dulce cu mere. Tarta cu mere si ciocolata de fata am vazut-o aici acum mai bine de un an. Si de atunci mi-a ramas in minte si "pe retina". Trebuia sa o fac de mult insa mereu erau altele la rand. Este pur si simplu fenomenala combinatia de mar cu ciocolata, obligatoriu de incercat.


Ingrediente

Pentru aluat: 
- 210 g faina
- 3 linguri cacao 
- 4 linguri zahar
- 125 g unt 
- 2 oua 
- putina apa rece

Pentru umplutura 
- 7 - 8 mere potrivite
- 1 lingurita scortisoara 
- 25 g unt 
- 50 g ciocolata 
- 4-5 linguri zahar


Preparare

Intr-un vas amestecati faina, zaharul si cacaua. Adaugati untul la temperatura camerei. Amestecati pana obtineti niste firmituri. Adaugati ouale si atata apa rece cat sa se lege aluatul. Framantati-l pe blat cam 5 minute pana aveti un aluat elastic si nelipicios. Impartiti in doua compozitia si intindeti jumatate intr-o forma de tarta sau o alta forma rotunda. A mea are dimensiunea de 24 cm. Nu uitati sa imbracati si peretii formei. 

Dati tava la frigider impreuna cu aluatul ramas si apucati-va de umplutura. Curatati merele de coaja si seminte si taiati-le in cuburi. Puneti untul la topit intr-o tigaie, pe foc mic. Adaugati merele, zaharul si scortisoara si lasati pana se inmoaie merele. Cand sunt gata adaugati si ciocolata rupta in bucatele. Eu am folosit ciocolata amaruie, imi place mai mult gustul. Personal recomand o ciocolata cu minim 60% cacao, dar puteti folosi si cu lapte daca doriti. Luati de pe foc cand ati pus ciocolata si amestecati pana se topeste. Lasati sa se raceasca. 

Scoateti forma din frigider si asezati compozitia cu mere si ciocolata. Din aluatul ramas decupati forme si asezati-le peste tarta. Sau puteti face clasicul grilaj, sau chiar sa acoperiti toata tarta. E o chestiune de gust si inspiratie de moment.

Coaceti in cuptorul preincalzit la 180 grade timp de 35-40 minute. Scoateti si raciti. Pudrati cu zahar daca doriti.



Bon appetit!

4 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram